Bloggpremiär!

Nu gör jag detta språng.
 
Jag gillar att skriva, men har ganska svårt att dela med mig av tankar och känslor.
Det låter ju förmodligen som vemsomhelst.
 
Jag känner mig ju faktiskt som vemsomhelst och jag tror inte jag har ett jättestort behov av uppmärksamhet.
 
Men ibland vill jag dela med mig av mina knasiga idéer och då kan det bli lite för långa inlägg på FB.
Jag hänger ju såklart både där och på Instagram och har insett att djupare texter bara rullar förbi i flödet. Det är OK med mig såklart, men jag tänker att det kanske finns någon som vill läsa ett par rader med eftertanke och att denne någon inte finns i min vänkrets på FB/Insta. Mina vänner är såklart välkomna hit, men även andra är välkomna. Kommentera gärna mina inlägg vad Ni än tänker. Det är kul med lite diskussion.
 
Min tanke är alltså att "go public" någon gång emellanåt på denna blogg och se vad det ger. Jag sticker inte under stolen att det mest är för egen vinning. Jag vill prova att "skriva av mig" då och då och kanske hoppas på lite respons.
 
Den här idén kom som en blixt från klar himmel när jag läste en kollegas blogg idag. Jag har inte haft intresset att följa bloggar själv. Dels tycker jag det mesta som skrivs är dravel eller av dagbokskaraktär och framförallt så vimlar det av reklam runt allting. Jag kanske generaliserar, men det är så jag tänkt kring bloggande. Dessvärre lär jag även själv göra ett och annat inlägg av dagbokskaraktär, men jag ska försöka hålla det till lite intressantare inlägg.
 
Min kollegas blogg hade en layout som fick mig att bara därför läsa hans inlägg och även hoppa vidare till liknande bloggar. Och nu har jag alltså själv skapat denna blogg och ska hålla den stilren och behaglig att läsa. Mobilformatet var såklart det som tilltalade mest i denna portal, så nu gäller det att jag fyller den med "snygga texter"...
 
Nu kör vi! Som det sagts de senaste lördagarna...