Nu skramlade det till igen...

Nämen hörrni! Nu behövde jag lite textrymd igen.
 
Det blir inte så ofta jag gör inlägg på bloggen. Jag har svårt att dela med mig
av likgiltiga tankar. Om jag själv tycker att det jag skriver är ointressant så verkar
det smart av mig att låta bli tänker jag.
 
Men ikväll har jag ny input att behandla i hjärnbarken. Jag har varit på ett seminarium
med "storycatching" på agendan. Jaha! Och vad är det tror jag många nu tänker.
 
Jag kan inte svara på det riktigt. Det måste liksom sjunka in lite. Men ett är säkert...
det blir nog ett par tabletter innan jag lägger mig ikväll, så jag får sova. ;-)
Inget allvarligt, men Ni vet det där med att ligga och tänka ut lösningar på världens
alla problem innan klockan plötsligt ringer och det är dags att stiga upp.
 
 
                                               (googlad bild)
 
En annan upptäckt jag gjort sen senast är att det tog nästan 46 år att lista ut det där
med "sunt förnuft". Den klyschan har ju varit mitt , och några till miljoners,                                                                             rättesnöre i vardagen. Men hörrni! Jag har inte tidigare tänkt på att det inte ens är
nära att vi alla har ett likadant "sunt förnuft".
 
Alltså. Kolla killen ovan! Tror Ni det var någon på hans tid som tyckte det var oartigt
att inte hålla upp dörren? NÄ! Det fanns ju inga dörrar...
 
Sorry, den var dålig, men ändå... tänk igen.
Alla vi i människobyn får ju olika input att skapa det "sunda förnuftet".
 
Nähe, om man skulle ta och klura på nåt annat att upptäcka efter 46 år kanske? 🤔😜
 
Hoppeti hoppeti
 
Visa fler inlägg